Ατυχήματα στον αθλητισμό

Οι κακώσεις από τα αθλήματα συμβαίνουν πολύ συχνά. Δυστυχώς, οι περισσότεροι αθλητές σήμερα μπαίνουν περισσότερο σε κίνδυνο τραυματισμού αντί αυτό να μειώνεται. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι τραυματισμοί συμβαίνουν επειδή οι μύες είναι σφιχτοί. Ενώ αυτό είναι αλήθεια, πολλοί, τεντώνουν τους μυς τους απότομα. Αυτό είναι τελείως λάθος. Πρέπει το τέντωμα να γίνεται αργά και με προσοχή.


 Ένας τυπικός αθλητής θα κάνει διατάσεις πριν τον αγώνα, κατά τη διάρκειά του ή και μετά την προπόνηση ή τον αγώνα, προκειμένου να παραμείνουν ευέλικτοι και προλάβουν οποιονδήποτε τραυματισμό. Όταν οι τένοντες επιμηκυνθούν, γίνονται πολύ πιό ασθενέστεροι και πιό επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

 Οι περισσότεροι τραυματισμοί που συμβαίνουν, είναι στους τένοντες και τους συνδέσμους, θα μπορούσε όμως αυτό να είναι σοβαρή αιτία; Η απάντηση είναι ναι, αν οι μύες δεν είναι στη σωστή θέση να απορροφήσουν δύναμη. Όταν ένας αθλητής τρέχει πολλά χιλιόμετρα, τότε ο μυς δεν μπορεί να χειριστεί αυτή την πίεση, αν δεν είναι καλά γυμνασμένος και δεν έχουν γίνει και οι κατάλληλες διατάσεις. Δεδομένου ότι οι τένοντες και οι σύνδεσμοι είναι ασθενέστεροι από τους μυς, οι τραυματισμοί συμβαίνουν πιο συχνά στους τένοντες και τους συνδέσμους. Πρέπει δηλαδή ο μυς να είναι σε θέση να απορροφήσει τη δύναμη, για να μην υπάρχουν επιπτώσεις στους τένοντες και τους συνδέσμους.

Ένας αθλητής με χαλαρούς και ευέλικτους μύες, όχι μόνο θα είναι σε θέση να απορροφήσει περισσότερη δύναμη (λιγότερους τραυματισμούς) σε σχέση με αυτόν που θα έχει πιό σφιχτούς μυς, αλλά θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργήσει καλύτερα, με αποτέλεσμα να είναι και καλύτερος αθλητής. Η επιμήκυνση των μυών θα επιτρέψει στον αθλητή να απορροφήσει περισσότερη δύναμη γιατί, οι μύες αυτοί, είναι πολύ ισχυρότεροι από ό,τι οι μικροί και σφιχτοί μύες και επίσης μπορεί να χειριστεί περισσότερη δύναμη με περισσότερη άσκηση.

Επιμηκύνοντας σωστά τον μυ, μπορεί ένας αθλητής να αποτρέψει χωρίς αμφιβολία μεγάλο αριθμό τραυματισμών στους τένοντες και τους συνδέσμους. 

Κατά τη διάρκεια μίας διάτασης, θα πρέπει να καθίσετε στο έδαφος και τοποθετήσετε τα πόδια σας μπροστά από το σώμα σας. Σιγά σιγά και με αργές κινήσεις θα προσπαθήσετε να ακουμπήσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας, με τα πόδια τεντωμένα και μόλις αισθανθείτε ένα ελαφρύ τράβηγμα, αμέσως να σταματήσετε εκεί. Αυτό γίνετε για να μην πιέσετε περισσότερο τους τένοντες και τους συνδέσμους των ποδιών και προκληθεί κάποιος τραυματισμός (συμβουλευτείτε τον γυμναστή σας). Αν τώρα είστε σε πιό προχωρημένο στάδιο, προσπαθείστε να τεντώσετε περισσότερο το επάνω μέρος του σώματός σας, για να πιάσετε κανονικά τα πόδια σας, ενώ αυτά θα είναι τεντωμένα. Μείνετε εκεί για μερικά δευτερόλεπτα και μετά, επανέρχεστε στην κανονική σας θέση.

Εάν τώρα, έχετε τραυματιστεί από κάποιο σπορ, τότε μπορείτε να πάρετε χρήσιμες συμβουλές από τον γιατρό σας ή τον γυμναστή σας, για να αποκατασταθεί με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο ο τραυματισμός.  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...