Πως να σταματήσετε το κάπνισμα

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι από έρευνα που έγινε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πριν μερικά χρόνια, υπολογίστηκε πως μέχρι το 2025, 100 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα έχουν πεθάνει εξαιτίας του καπνίσματος, και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς θα είναι νέοι άνθρωποι. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των καπνιστών σε όλο τον κόσμο είναι 1.100.000.000 και 3,5 εκατομμύρια από αυτόύς πεθαίνουν κάθε χρόνο (10.000 την ημέρα), εξαιτίας αυτής της κακής συνήθειας.

Δείτε τί κάνει το κάπνισμα στην υγεία σας:


 * Είναι μια από τις πιό συχνές αιτίες τύφλωσης. Σε μελέτες που έγιναν, συμμετείχαν πάνω από 12.500 ασθενείς και διαπιστώθηκε ότι ευθύνεται για πάνω από το 25% των περιπτώσεων εκφύλισης της ωχράς κηλίδας που προκαλείται από τον καπνό των τσιγάρων. Όσοι έχουν κατάφεραν να το σταματήσουν, μειώθηκε δραστικά ο κίνδυνος τύφλωσης.

* Επηρεάζει την γονιμότητα των ανδρών και των γυναικών, μειώνει τις πιθανότητες της σύλληψης και έχει αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη του εμβρύου. Το παθητικό κάπνισμα συνδέεται με το σύνδρομο αιφνίδιου βρεφικού θανάτου, τον πρόωρο τοκετό, τα αναπνευστικά νοσήματα κατά την παιδική ηλικία και την εμφάνιση του παιδικού άσθματος.

* Είναι η κύρια αιτία του καρκίνου, ειδικά αν είστε γυναίκα.

* Προκαλεί απώλεια μνήμης. Μερικές έρευνες έχουν δείξει ότι στους καπνιστές επηρρεάζεται το 20% της λειτουργίας του εγκεφάλου τους και η απώλεια της μνήμης. Η απώλεια της μνήμης στους καπνιστές μπορεί να οφείλεται στην αυξημένη πίεση του αίματος που προκαλείται από το κάπνισμα, το οποίο μειώνει τη ροή αίματος προς τον εγκέφαλο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των θρεπτικών ουσιών που λαμβάνουν με διάφορους τρόπους και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην μνήμη, μακροπρόθεσμα.

Τα οφέλη από την διακοπή του καπνίσματος:

* Καλύτερη υγεία. (Οι πνεύμονες αρχίζουν να καθαρίζουν, γεγονός που αυξάνεται και η αντοχή). Επίσης, ο κίνδυνος καρδιαγγειακών νοσημάτων μειώνεται κατά 50% μετά από έναν χρόνο διακοπής του καπνίσματος, ενώ δέκα χρόνια μετά, ο κίνδυνος καρκίνου του πνεύμονα μειώνεται στα επίπεδα εκείνων που δεν έχουν καπνίσει ποτέ. Μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο: για ανικανότητα, για προβλήματα γονιμότητας, για την ψωρίαση, για τη νόσο των ούλων και για την οστεοπόρωση.
* Μακροζωία
* Εξοικονόμηση χρημάτων. Μπορείτε να κερδίσετε πολλά λεφτά κάθε χρόνο.
* Τα τρόφιμα και τα ποτά θα έχουν καλύτερη γεύση.
* Πιό όμορφο δέρμα, αφού με τη διακοπή αυτής της βλαβερής συνήθειας επιβραδύνετε η γήρανση του προσώπου και καθυστερεί η εμφάνιση των ρυτίδων, γιατί το δέρμα σας θα λαμβάνει περισσότερες θρεπτικές ουσίες και οξυγόνο.

Πώς να σταματήσετε το κάπνισμα:

1. Πιείτε όσο νερό μπορείτε, γιατί μπορεί να μειώσει την επιθυμία σας για τσιγάρο.

2. Βουρτσίστε τα δόντια σας συχνά και καλά για να απαλλαγείτε εντελώς από τη γεύση του τσιγάρου που μπορεί να τροφοδοτήσει την επιθυμία σας για να κάνετε πάλι.

3. Αν φοβάστε ότι όταν σταματήσετε το κάπνισμα θα πάρετε βάρος, ξεκινήστε ένα πρόγραμμα άσκησης και προσπαθείστε να βελτιώσετε την διατροφή σας.

4. Κάθε φορά που αισθάνεστε ότι θέλετε να κάνετε τσιγάρο, να σηκώνεστε αμέσως και να κάνετε κάτι άλλο. Απλά βρείτε μια δραστηριότητα που θα σας κρατήσει απασχολημένους για τα επόμενα πέντε λεπτά, μέχρι να σας φύγει αυτή η επιθυμία.

5. Γεμίστε το ψυγείο σας με υγιεινά σνακ, όπως καρότα και να τα μασάτε κάθε φορά που αισθάνεστε πως θέλετε να καπνίσετε. Θα είναι αρκετά δύσκολο να το κόψει κανείς, αν δεν έχει κάποιο υποκατάστατο!

Ωστόσο, ο πιό αποτελεσματικός τρόπος για να σταματήσετε αυτή τη κακή συνήθεια, είναι να αλλάξετε τρόπο σκέψης.  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...